En framtida liten soldat?

Idag kom vår 6 åriga grannpojke Ivan och hans kompis till mig och frågade vad Kenny jobbar med.
Så svarade jag: Han är soldat. =)
Ivan: Oooh då har han vapen o sånt eller hur??
Jag: Mmm på jobb har han det. Inte här hemma. Han är något som heter robotskytt.
Då ställer sig ungen förklarar exakt för sin kompis vad en robotskytt är/gör och demonstrerar hur man skjuter med robotsystemet.
Chockad frågar jag Hur i all sin dar vet han detta?
Jo, det har Ivan sett i Halmstad när han fick prova systemet på en förevisning i hamnen.
Sen tittar han på mig: Jag vill bli soldat när jag blir stor...
Jag: Jasså? Då får du fråga Kenny nästa gång om det.
Ivan skiner upp som en sol och säger: Då kanske jag kan få hälsa på honom på hans jobb!!
Så nu ska han bli soldat och hjälpa människor som inte har det bra och i krig... Precis som Kenny.


Hur jävla gulligt är inte det?!


Postat av: Babbi

Såååå gulligt!

2011-09-14 @ 15:53:49
URL: http://mirinu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback