Christmas Party!

Julfest nr 2 igår på Wallmans här i Helsingborg och man mår som man förtjänar idag... Eller egentligen inte! ;)

Hela dagen var rolig och mysig. Vi hade luciatåg på besök på morgonen och åt lussebullar och drack glögg.
Jätte mysigt... Jag älskar Lucia-tåg!
Vi hade inte så mycket och göra denna dagen heller så självklart börjar folk få för sig grejer och helt plötsligt hör man Annette (big boss) som står bredvid Daniel vid Sandaniel-bordet: "Så, Maria, jag hör att du ska uppträda ikväll!"
Jag stirrar på Daniel som flinar glatt och börjar protestera högljutt mot denna idén eftersom jag faktiskt redan försvarat TRs ära på Mallis, i kort kort och högklackat på en bardisk + att jag sjöng på förra årets julfest. Alltså, ska jag inte behöva göra såna här saker mer.
Men jag får svaret: "Men du har inte försvarat äran i år... Så du har inget att komma med."
Brian kommer då med idén att jag och Daniel ska sjunga en duett med varandra, och Daniel gör det värre igen med att säga att nu ska vi ha något som heter Resurs Idol 2007 och vi ska vinna skiten...
Man kan ju bara sucka åt dessa ideér som killarna får för sig nu förtiden...

Lunchen kommer och med den ett underbart samtal om vad man kan göra med vitlök. En av de nya killarna (vet inte vad han heter så vi kallar honom Garlic) älskar visst vitlök lika mycket som jag och vi började en liten lek om att mixa vitlök med olika andra saker.
Så som lussebullar med vitlöksklyftor istället för russin, Coca Cola med vitlök i, brieost med vitlök och tårta med vitlök. Vi ska nu prova allt det här och sedan ha redovisning för de andra... Som faktiskt såg väldigt äcklade ut, medans jag och Garlic tycker detta är underbara ideér!

När jag slutar är det sminktajm och jag tar en toa i besittning. Brian erbjuder sig att hjälpa mig med min makeup men det tackade jag faktiskt nej till... Wonder why?
Blir iallafall färdig i tid till mingel med de andra kontoren och efter ett glas vin hoppar jag och Jessica H in i en bil och styr mot Helsingborg. Det underbara med Jessica är att hon har samma musiksmak som mig och vi cruisar in till stan till de ljuva tonerna från Bon Jovi. Vi sjunger och rockar i bilen som aldrig förr... *aaah underbart*
Kommer fram och möter Jenny som tagit ledigt från barnen för att festa med oss. Vi kommer in på Wallmans och Jenny och jag tycker det är så roligt att gamla Melrose kan se så bra ut. ;)
Vi sätter oss ner vid ett bord tillsammas med bland annat Fredde och Lenni och njuter av showen.

Showen var verkligen toppen bra! Maten... inte lika toppen bra. Pytte portioner (ok, jag blev mätt) och det enda som egentligen var super gott var efterrätten.
Men shit, va kul vi hade. Jag och Jenny springer rundor lite överallt för att prata/fotas med folk tills vi till slut stannar för att sjunga oss hesa på Rock-medleyt tillsammans med de 2 Lindorna. Skit bra!
Efter detta ska vi ha mer alkohol i oss och dansa... så vi styr benen mot dansgolvet där de flesta av de andra har hamnat.
Jag och Catrine gör en liten hyllning till Sebbe och Micke med att dansa deras små... speciella danser. Eller hyllning och hyllning. Vi asgarvade mest åt hur fjantiga vi såg ut. ;)
Vet inte hur länge vi dansade sen men vi avslutade hela alltet med att ställa oss på podiumet som stod mitt på dansgolvet och shakade loss. ;)

Här tänkte vi att kvällen skulle sluta eftersom kl. var halv 1 och de flesta av oss (inte Jenny) skulle upp och jobba... Så Kasia ska komma och hämta oss och jag o Jenny hittar en sorts soffa utanför ingången där vi sätter oss och väntar. Eller ja, Jenny sätter sig, jag halvsover lite lutandes mot henne. =P
Kasia kommer och vi klämmer in oss i bilen. Självklart eftersom jag är minst får jag sitta knä och jag hamnar i Björn "Van Helsing"s knä. Han fick strikta order om att hålla hårt i mig så att jag inte skulle dö om vi krocka och självklart kan man alltid lita på denna mannen.
Vi lämnar av honom först och sedan är det min tur. Hoppar av utanför mig och får en gonattkram av Ante som är ganska wasted. Jag vinkar hejdå och går upp o somnar (däckar?) skönt i min mjuka, varma säng.

Sen har vi det här med att vakna dagen efter en fest... Jag hade världens huvudvärk och whiskeyröst och hade verkligen inte lust att gå upp kl halv 7, men jobbet väntade så det var bara att palla sig upp. Som tur är kom Fredde och Kasia och hämtade mig. *thank you*
Kommer till jobb och informerar folket om att: "Idag ska vi lära oss hur vi pratar med smååå bokstäver. Ok?"
En timme senare dyker Ante upp och han var visst inte bakis alls... Nähä! tänker jag, är jag den enda som är det eller?!
Men hans nästa kommentar gjorde att allt föll: "Så, drog du vidare efter Wallmans eller?"
Jag stirrar på honom och frågar om han skämtar med mig och det gjorde han uppenbarligen inte, så jag suckar:
"Ante... VI ÅKTE HEM IHOP!! Du släppte ut mig ur bilen och allt!!"
Han tänker efter lite och ler sen lite dumt: "Hehe, jaa... det gjorde vi ju." =P
Skit bra... Fick även veta av Jenny nu att han 25 minuter efter de hade släppt av mig kommit in till henne när hon satt vid datorn och skrev ett litet nattemeddelande på facebook till mig och frågat: "Har Maria kommit hem nu? Är hon vaken?"
Hm... Är jag verkligen så lätt att glömma? Jag kanske ska bli förolämpad här? Eller?
Men nej, det tror jag inte... ;) Jag har själv kommit på en hel del saker allt eftersom dagen gått. Som att jag skickade mess till Sebbe kl 1 i natt... =P Jobbigt det här med alkohol och minnas saker efteråt.

Tack till Theo för de fina och genuina bakisråden! *s*



image34

Spegel, Spegel på väggen där...


6 månader och 5 dagar kvar to One Wild Night!!

Postat av: Marie

Du ska verkligen alltid ha lugg honey :)

2007-12-15 @ 02:49:54
URL: http://marieguld.blogg.se
Postat av: Babbi

Haha vilken kväll du har varit med om. Det enda som verka fattas på den kvällen var ju en viss person ;D mwahaha du vet vad jag menar! Haha tat lungt nu bara ;d du ska ju vara en förebild ^_^ Pussaa

2007-12-15 @ 17:58:07
URL: http://babbilund.blogg.se
Postat av: tönten

va fin bild

2007-12-17 @ 09:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback