Christmas...

Sicken jul... Man känner sig inte direkt utvilad, men fan va kul det varit.

I söndags åkte man hem till mormor, där även Alex och mamma2 befann sig, för sleepover.
Jag och Alex tillbringar kvällen med att leka tomteverkstad och slå in alla julklapparna (med tomteluvor och allt) som mamma2 och hon själv köpt. Vi kom till den slutsatsen att jag SUGER på att slå in paket och jag ska inte satsa på att jobba med paketinslag. Like at all... ;)
Efter ett tag tröttnar självklart vi på att slå in det jävla möget som Alex så fint kallar paketen och hela alltet har tagit en vändning.
Alex börjar så fint sjunga We wish you a Fucking Christmas och Bring us some Fucking pudding och låter väldigt... ja vad ska man säga, inte lycklig iallafall och mamma2 tycker att känslan är ungefär som i Tomten är far till alla barnen...
Kort därefter ger vi upp för att sova... Alex och jag somnar gott till Desperate Housewifes, men mamma2 ligger vaken hela natten och kollar på det.

Vaknar på julafton och får hänga med mormor ut på en snabb shoppingrunda eftersom nån jävel snott hennes presenter till oss. *BASTARD!*
Vi fixar detta rekordsnabbt och kommer hem till en smarrig julfrukost där även morbror Peter kom för att äta.
Sen är det dags för julklappsöppning nr 1.
Här får man grejer som är unbelieveble!
Lost Highwaydvdn med Bon Jovi limited edition, ett snyggt Guess armband från Kanada, en söt topp och ett svart läderbälte som det står Bon Jovi på! (den ska bäras på konserten)
SÅ JÄVLA COOLT!!!!
Vi sminkar och fixar till oss sen för att bege oss till respektive julfirande.

Shishi kör mig till mamma och jag kommer ganska perfekt till Kalle Ankas jul... Som vi 5 syskon inte var ett dugg intresserad av att se (23 jular, people... jag kan den) så vi sprang runt med kameran och posade runt om i lägenheten...  Så där satt Alf (styvfarsan) och tittade på Kalle Anka helt själv.
Efter det blev det julmat med Josh Groban julskivan mysandes i bakgrunden. Här kom även den årliga snapsen som vi alltid dricker till jul och midsommar.
MEN, denna gången har Alf bytt ut snapsen så det är inte den vanliga utan nån julsnaps som Kitte och jag sen får sitta och tvinga i oss för den är så äcklig. Och till slut Kitte: "Detta är lika äcklig som Sambocka..." Och jag håller med, för det är verkligen äcklig om nåt.
Efteråt är det dags för julklappsöppningen och här får jag den efterlängtade Axcent Glam klockan jag velat ha i ett år. *YAY!* Och även Bon Jovi rockcase från Elle och Babbi. =)
Sen springer vi runt och tramsar lite tills Elle har gjort ris a la maltan och mamma snurrat ner en mandel i den så tävlingen kan börja. Ja, jag är glad för jag älskar ris a la malta men en del av mina syskon tar största berget fast de hatar det, bara för att hitta nöten.
Synd att de fick sitta där med sin gröt, för jag fick mandeln efter 5 tuggor. ;)
Efteråt drar jag ner till mormor igen för lite mer sleepover och jag somnar otroligt gott efter en film och lite mys.

Vaknar på juldagen av att vi inte vet var Alex tagit vägen... Men hon hade bara vaknat för tidigt och gått och handlat bullar till oss i sin uttråkning.
Problemet med Alex är att fast alla andra har gått upp så är hon fortfarande asigt uttråkad och när hon är sån, är hon jävligt irriterande. Man vill liksom slå henne lite så där... ;)
Men jag åker hem ganska tidigt och dagen fortsätter med Lost Highway tittande *sååååå bra* och laxätande.
På kvällen drar jag och Alex på fest hos Micke och vi drar ut sen... Eller de drar ut.
Jag får springa ner i stan med Mackan och PJ som "bodyguards" för Elle ville visst det. 
Men det var ju inte ett dugg lönt och det hela slutade med att jag blev förbannad och gick. ;) Men där skiljer sig historierna... För jag var ju inte den som var nyktrast... *ironi*
Vi sticker till Max och käkar fyllemat istället och självklart har jag världens underbaraste människor i mitt liv så jag är skit glad igen när vi går därifrån.
 
Om en timme ska jag iväg och fira jul med Sandi, Sara och Robin. *mys* Ska bara packa in deras klappar......... ;)



image36
Alex som Nisse i Tomteverkstaden... ;)

image37
Jag som Nisse i Tomteverkstaden...

image38
Mina strumpklappar...

image39
Haha, morrongåvor...

image40
Uttråkad jag...

image42
Vacker lillsyrra =D

image43
My klocka!!! =D
Postat av: Babbi

Haha hatar den jävla grötten och du din jävel fick mandeln!! xD haha men jag titta rätt mycket emd alf med (A) men tyvärr för första gången såg alf mest av den! xD haha gött alltså

2007-12-26 @ 14:02:43
URL: http://babbilund.blogg.se
Postat av: Marie

Coolt.. Är det ett bon jovi-skärp?

2008-01-03 @ 15:09:52
URL: http://marieguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback