Crazy People...

Ibland förstår jag verkligen inte hur jag får ihop mina dagar... Idag har varit helt sjukt crazy.

Jag kommer till jobb, är ganska pigg och glad över veckan som väntar mig. Syrran kommer på fredag, sen är det fest och om en vecka är det julafton.
Charlotte (gruppchefen) frågar om jag inte är redo för att gå på Onoff själv... Haha! Well, redo och redo.
Men man blir nog aldrig redo för de där första samtalen, helt själv, på ett nytt uppdrag, så det var väl lika bra att få det överstökat.
Och, jag tror jag klarade mig ganska bra... Var bara inne och lekte helt fel ett par gånger (4) men ingen skada skedd. ;)

Efter jobb drog jag, Sarah och Nina upp till Väla för lite julklappsshopping. Det slutade med en ny slå-om-tröja till mig... + en hasselnötsdröm innan jag gick ner till jobb igen för godisjakt och möta Sara.
Vi åker sen till IKEA för att köpa lite nya möbler till hennes nya lägenhet och försöka hitta skålar och ljushållare till Sandi.
Vi hittar bara ljushållarna som, självklart, står högst upp på hyllan... Så där står vi, tittandes upp på dem och undrar hur fan vi ska få ner dem.
DÅ kommer Sara med den brillianta idén om att jag ska ställa mig på hennes axlar... Vilket jag INTE går med på eftersom vi tjänar inte tillräckligt bra för att betala för allt på porslinsavdelningen som skulle gå sönder under vårt uppdrag... Jag får bara en sucka tillbaka om att jag är tråkigt. ;) Haha, nej... men smart!

Efter lite korvkäkande och snack om att Laebels hickar när de dricker kall läsk så ska vi packa in alla möbelkartonger i Sara lilla Golf. Hm... Vi öppnar bagagluckan för att kunna slänga in sakerna, och först slänger vi in våra väskor så de hamnar längst fram.
Efter det kommer vi på att vi måste lägga 3 paket i baksätet och Sara ska då öppna bakdörren medans jag håller i en kartong... Hon stannar och stirrar in i bilen och jag tittar lite frågande på henne. 
Hon säger: "Ok... Nycklarna ligger längst fram i bilen..." och självklart måste man ha nycklarna, som ligger i väskan, för att kunna öppna dörren (nej, bilen är inte den nyaste på marknaden)...
Så, Sara slänger sig in i den här lilla bilen för att göra någon slags klättring, medans jag står utanför, fortfarandes hållande i kartongen, och asgarvar åt den syn jag ser.
Sara klarar det med flygande glans och hoppar sen ut och ser väldigt stolt ut. Jag däremot kan fortfarande inte sluta skratta och när jag vänder mig om ser jag att där står bilar med folk utanför och bara glor på oss.
Detta får mig inte att lugna ner mig utan jag riktigt tjuter av skratt...
Vi lyckas dock få in alla kartonger utan några missöden och vi kör därifrån för att hämta Sandi, som fortfarande är på jobb.

Vi anländer i ett helt stycke och kommer upp för att prata lite strunt med våra kollegor och vänta på Sand.
Klockan slår 8 och vi kutar ut genom dörren och hoppar in i bilen igen för att köra mig hem.
Vi kommer in i stan och och det kör upp en vit volvo bredvid oss när vi står vid ett rödljus. Och mannen, han var kanske 50-55 år, som sitter i den STIRRAR rakt in i framsätet på våran bil.
Jag tyckte det såg lite creepy ut och undrar vad den äckelgubben glor på... *ryser* Så jag tittar rakt fram och ser...
SANDI, med rynkad näsa, nästan tryckt mot fönstret, stirrandes på mannen i volvon.
Jag utbrister: "Vad fan gör du, Sandi?!" och börjar asgarva medans Sara skriker: "Vad då? Vad då?? Vad gjorde hon??"
Men tyvärr kan jag inte svara henne för jag håller på att dö av en skrattattack och det gör Sandi med.
+ Att jag tycker synd om den stackars mannen som inte bara blivit utstirrad av Sandi (hon kan inte hjälpa att hon gör så... det bara händer), utan nu också får bevittna 3 galna tjejer i en liten Golf som verkar ha förlorat vettet totalt och är bortom all räddning.

Men det är så vi är och jag skulle inte vilja ändra oss för nåt i världen...
För jösses, va livet hade blivit tråkigt då.
Men jag börjar inse att ni som läser min blogg, antagligen börjar tro att vi borde låsas in i ett vitt rum med speciella jackor som håller våra armar runt oss...

Dagens mesta sagda mening (av alla): Silence!! I'll kill you!!
Förklaring: http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go  (ses på eget bevåg) ;)


6 månader och 2 dagar kvar to One Wild Night!!

Postat av: bitchen

Som jag sa i bilen: Ingen har någonsin anklagat mig för att vara riktigt klok, och fy faaaan va tråkigt det hade varit om jag varit det! :) HAHA! Heja korven!!!

2007-12-17 @ 23:43:29
URL: http://valkyria85.blogg.se
Postat av: Marie

Haha.. Det är ju jättebra att ni har roligt ;)

2007-12-18 @ 00:25:12
URL: http://marieguld.blogg.se
Postat av: Elle

Me love Achmed.... Helllooooo I am Lindsay Lohan... haha
Ni borde fan låsas in...

2007-12-18 @ 09:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback