Popcorn dejten...

Så igår hade jag och Robin vår första dejt... Egentligen var det ingen dejt, men eftersom vänner och familj till oss inte trodde på nåt annat så bestämde vi att det var en dejt.

Vi skulle iallafall se den nya Beowulf-filmen på bio så vi köper anabola popcorn som Sara och Sandi kallar den och 2 anabola color. Så står vi där bland alla andra och väntar och pratar. 
Då frågar Robin om det är ok för honom att titta på andra? "Neeeej", säger jag. 
"Inte ens om de tittar på mig?" Undrar han då.
"Neeeej, då ska du titta ner i marken och se ut som en kept man..." Tycker jag. 
Och det gick Robin med på... Don't know why, men ok!
Så kommer vi in och hittar våra platser, längst bak, längst in. Skit bra! Bredvid oss kommer sen ett par som ungefär hinner sätta sig ner innan deras tungor verkar fastna rejält med varandra.
Robin puffar då till mig och säger: "Nu ligger vi efter!"
"Haha! Jaa, vi har ju gott om plats här sen att make up for it."
svarar jag.
En liten stund senare hör jag Robin: "Nej! Faan!!" och när jag tittar på honom så har han händerna över skrevet.
Ehm... ok... Ni kan ju bara tänker er vad jag trodde hände...
MEN som tur var så var det inte så utan han hade spillt cola rakt ner över byxorna.
Han säger sen en kommentar som var klockren: "Ja, detta går ju bra... Jag är ju redan blött!" *wink wink*
Och jag brister ut i asgarv.

Sen börjar filmen... Och när den första scen drar igång vänder jag mig om till Robin: "Vad då? Är den animerad?!"
Jag får tillbaka lika förvånat: "Ehm, ska vi se en tecknad film?"
Och japp, det skulle vi visst. Filmen är animerad.
Men det var faktiskt skitsamma, för filmen var otroligt bra! Den följde berättelsen om Beowulf till punkt och pricka och var riktigt bra gjord.
Tänk er själva en animerad Anthony Hopkins, John Malkovich och Angelina Jolie som spelar upp en historia som sägs ha hänt bara rakt över sundet. Nej, den rekommenderas varmt!
8 av 10 faktiskt! =)

När den är slut fanns ungefär över halvdelen av popcornen kvar och vi ber ger oss av hemåt. Vi proppar i oss popcornen och Robin kommer på att we will turn into a gigant popcorn imorron. Vi kommer bli vita, fluffiga och lukta precis som dem.
Självklart blir det värre i mitt huvud och jag säger: "Mmm, och sen kommer vi skita popcorn och från toa kommer det bara höras pop pop pooooop POP!"
Vilket vi båda tycker är skit roligt och börjar asgarva.
Vägen hem fortsätter sen med att Robin ska berätta nåt som han går helt in och börjar gestikulera med händerna. Problemet är att han håller i popcornen så det bara flyger popcorn över gatan och till slut tar jag kartongen ifrån honom.
Men det gick inte heller så bra, för då kunde ju inte jag käka av dem eftersom jag har min cola också... Svårt det här med popcorn...
Så Robin fick ta den igen. Men det var dömt att misslyckas och man kan nu följa popcornspåret hela vägen hem till mig.
Hela kvällen slutade med att vi satt och pratade om våra liv på en busshållsplats i ca 2 h. Mycket vi var tvugna att få ur oss...

Meeen det var en rolig kväll! Den gör vi gärna om! =)



image31

Allvarliga: NEEEEEEEEEEEJ, så får du inte göra, Robin-bilden.
(sen att man ser att det rycker i smilbanden på mig är en annan 5:a)

6 månader, 1 vecka och 3 dagar kvar to One Wild Night!!




Postat av: bitchen

måste se den filmen... och se om du eller Stephan har rätt...

2007-12-09 @ 15:09:16
URL: http://valkyria85.blogg.se
Postat av: tönten

nu blev ja ju sugen på popcorn

2007-12-10 @ 12:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback