Festival

Festivalen är slut... Jag har haft sjukt roligt och träffat massa med människor jag inte träffat på år. En del roligare än andra.

Fredagen började med middag med tillhörande alkohol hos mormor. Fick äntligen den efterlängtade peston som man velat ha i flera månader. Och det var värt väntar. *suckar lyckligt*
Efter det drog vi ut. Alex och jag skulle golfa vid nåt stånd. Det slutade ju jätte bra, verkligen... Alexs boll träffade nästan folket som satt på hamnpavan och min boll vet vi inte vart den hamnade... Men vi tror den landade i vattnet. =P
Träffade Rikard och sen även Hasse... Roligt!
Senare badade mamma2 och Alex i önskefontänen... Självklart tog jag chansen och filmade det. ;) HAHA! Hållhake-video. Skit bra!!
Hamnade senare på natten nere hos min granne... Den grannen jag avskytt pga hans oväsen i 2 år. *S* Inte lika lätt att avsky killen nu. Pretty nice...

Igår... Vaknade man bakis som fan. Började genast att förberedda mig med ginseng, redbull och stark salsa.
Möte Shishi för att dra till mormor för middag igen. Lite groggdrickande efteråt, sen var vi redo för gröningen.
Jag sticker och möter upp Lowe, som uppenbarligen inte bara var lite ljusare än sitt förra mörka hår, utan platinablond. Total chock. *S* Snacka om att byta platser...
Kommer till gröningen efter mycket vandrande genom vår vackra, men blåsiga stad. Gröningen har förvandlats till rena gyttjebadet och stanken var hemsk. MEN vi hittar till slut våra människor och sätter oss ner och njuter av musiken. Får reda på att sångaren i bandet vi lyssnade på är Jocke Pettersson... Fan, killen kan sjunga! *s*
Vi tröttnar på leran och kylan och beger oss in mot stan igen. Käkade langos för första gången, träffade den alltid lika underbar J1 och sen hittar vi Emil och Sara. (här tappar Lowe och jag bort alla andra)
Shit, när man är lite dragen pratar man på ganska bra och vi stod där ett bra tag. Efter det så drar vi oss hem... Då är jag trött, frusen, lerig, törstig, men jäkligt nöjd med festivalen.

Den innehöll allt den brukar: Fylla, bra vänner, bra musik, god mat, idioter, samma diskussioner som sist och a walk through memorylane... Detta är Helsingborgsfestivalen, så precis som den ska vara...

Postat av: Marie

Saknar helsingborg!

2007-07-29 @ 18:59:02
URL: http://marieguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback