Lost Highway

Så kom äntligen den efterlängtade skivan...
Sprang direkt och köpte den i onsdags efter jobb. Gick hela vägen hem med ett fånigt leende på läpparna...
Köpte gottis och choklad dryck på vägen så det skulle bli så där super mysigt.

Hade mina tvivel med denna skivan... Kan verkligen inte säga att jag trodde det skulle vara bra...
En country inspirerad rock skiva? Ursäka, men man tänker ju genast att det kommer bli en mardröm och bara ytterst pinsamt.
Men nu när jag har hört den är jag helt förbluffad. Den är verkligen skit bra!

Duetten,Till we ani't strangers anymore, mellan Jon BJ och LeAnn Rimes är helt enkelt amazing.
Everybody's broken blev som sagt en stor favorit.
Summertime är en äkta varm, sommar crushing låt och passar verkligen i cabben med taket nere.
Whole lot of leavin tog ett par lyssningar, men nu är den helt ok. Melodin är lite annorlunda...
We got it going on. Shit my fucking god! Den är as bra!! Älskar den och den är en stor favorit.
Any other day... Hoppfull låt. Mysig och störtskön.
Seat next to you... Nja, inte nån stor favorit tyvärr. Ska lyssna lite mer på den. Kanske finns gömda saker i den jag inte hittat än.
The last night... Mysigt, men inte fått nån så där wow känsla av den...
One step closer... samma som de 2 sista.
I love this town... NÄ! Inte alls... FÖR mycket country och den kändes bara skit....

Texterna på skivan är helt otroliga och har verkligen ett budskap.
Man hör även vilka otroliga musiker dessa människor är. Sambora är verkligen en av de bästa gitarristerna ever.
En del solon på skivan är några av de bästa jag hört faktiskt...

Nej, nu får jag ta min lilla mp3 och studsa iväg till jobb...
*suck* Va ska man nu längta till då?
Postat av: Marie

men okej.. du missade make a memory.. hur kunde du?

2007-06-16 @ 00:06:06
Postat av: Marie

Nu får du längta tills jag kommer ner till hbg nästa gång eller nåt. Inte för att jag vet när det är, men ändå :)

2007-06-20 @ 19:04:30
URL: http://marieguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback