Tandvärk, smeknamn och en flyttande Sandi...

Är det bara jag som verkligen avskyr visdomständer? VARFÖR ska man ha en hög tänder som ska upp flera år efter alla andra tänder? Like 15 år efter!
Det finns ju ingen logik i detta och de ska verkligen inte hoppa upp snabbt heller som de gjorde när man var liten...
NEJ, detta är en process som tar flera år... ÅR! Fan va jag hatar det... Det gör så förbannat ont... =(

Jobb idag var inte så roligt faktiskt... Sara var nere och Sandi var inte heller på humör... Och sanning o säga, det var inte jag heller. Så det var OVANLIGT tyst vid vårt bord idag.
Undrar om cheferna njöt då... *tänker*
Idag går iallafall vår gruppchef ut med att vi ska byta platser, (jag visste redan om det) och om vi trodde att det skulle ta ett tag så trodde vi fel...
Så Sandi får vackert packa sina saker och flytta ut till en öde bordsö ungefär i mitten (vi andra sitter vid på en sida) av rummet... Där ska hon sitta med en kollega till oss.
Detta är ingenting Sandi tycker är särskilt schysst eller roligt och hon låter oss veta detta med säga (flera gånger): "Jahapp, nu ska jag sitta där borta... Helt själv... Utstött... Långt bort från alla andra..."
Medans jag försöker rädda det med att säga: "Vi kan vinka till varandra..." Men det var inte populärt... och jag fick mest killerblickar tillbaka...
WE'LL MISS YOU, SANDI!

Sen har jag och Robin valt smeknamn till varandra. Mitt blev Mia... Ungefär mest för att Robin tycker om att säga Miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiia! Men det passar mig jätte bra.
Sen blev det dags att välja till Robin... Jag tyckte först Rövin, men insåg sen att det inte var så snällt... Han kom med förslaget Robbey eller nåt liknande men vi bestämde oss till slut för Rob med lite engelskt uttal.
Låter mycket manligt och tufft. ;)
Och nu satt jag här och skulle tänka på ett till Sara... Jag kom på att det finns inte så många smeknamn för Sara, förutom det otroligt fantasifulla: Sssssss... Men kom på sen att om hon skulle presentera sig med det, hade hon sagt: "My name is Sssssss, like in SEXY!" Så jag får nog tänka vidare på det där.... ;)
Sandi blir helt enkelt Sand... Torrt va? *skrattar ihjäl mig*

Grattis Rob till din första blogg... We're proud of you! *tår* ;)
Postat av: bitchen

hahaha! ja lycka till med den, att hitta smeknamn till mig... :P haha! många har försökt, men aldrig lyckats... ;) haha!

2007-11-20 @ 22:56:56
Postat av: Anonym

Vi kan vinka till varandra .... typiskt miiaa .. *hon menar egentligen vi kan skjuta gummiband på varann* miiaa är snäll hon, när det är som lugnast och man sitter där på din blåa, insuttna kontorsstol så kommer miia bakom .. tyst som en mus .. tar en benet på flippern och paff säger så sitter fejjan i bordet .. det gillar miiaa att göra när folk halvsover och är allmänt osociala.. men det är säkert en positiv tanke bakom det hela , hon vill säkert bara pigga upp stämningen lite .. okeij for me men snart ska du få igen, jag ska nog allt hitta nåt du får lista ut lösningen på länge. skön blogg, du får med bra detaljer. precis som man såg det framför sig . kalas miia nu snart natti , jobb i morn vettu;p

2007-11-20 @ 23:08:05
Postat av: sandi

ja, det är jävligt synd om mig... utstött och bortglömd, så sitter jag inte ens på den danska avdelningen längre! en positiv grej är ju dock att om man inte sitter på den danska avd, tänker jag INTE svara på buisness!!! haha! jag kan ändån inte se kö-skärmen från där jag sitter.... ;)

2007-11-20 @ 23:15:07
Postat av: Marie

Honey.. Jag har tillägnat en rad i min blogg till dig! LÄS! :)

2007-11-21 @ 00:32:27
URL: http://marieguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback