Hm... Lite tankar snurrar omkring...

Hur skönt hade det inte varit och rymma iväg lite?
Bara strunta i att gå o till jobb på morgonen, bara titta på disken i diskhon och gå åt andra hållet, stänga av mobilen och datorn och bara sticka...
Ooooh va skönt det hade varit. Låter som en plan, eller hur?

Lite tunga hjärtan överallt...
Jag kanske borde samla ihop mina närmsta och ta med dem till en öde ö där vi har allt vi behöver och ingenting kan såra en. Eller varför inte gå igenom garderoben och hamna i nåt sagoland där allt är underbart och fluffigt? 
Det är väl lika stor sannolikhet att något av dem skulle inträffa... Like none...

Och visste ni att man kan göra slut med en vän? Jo, det är sant... Vi pratade om det på jobb häromdagen.
Vänskap är ungefär som förhållanden.
När man träffas de första gångerna så är allt jätte kul och roligt. Sen kommer det ibland de tuffa tiderna och man kanske bråkar om små och stora saker.
Till slut kommer man till vägskälet och helt plötsligt måste man välja: Go back and let it be the same, Go on and work through it or End it and move on...
Har nog hänt alla nån gång att man "gjort slut" med en kompis och visst gör det lite ont?

Nej... Får väl sluta tänka så här mitt i natten och sova en stund. För tyvärr finns det ingen öde ö eller nåt sagoland i garderoben, så jag måste gå till jobb imorgon.


image67





 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback