Say it isn't so...

Oh God, säg att semestern inte är över...

*håller andan och väntar på svar, men förgäves...*

SEMESTERN ÄR SLUT! Nu har man varit tillbaka på jobb i en hel vecka... 
2 härliga veckor av att inte gå upp ur sängen förre 11, sitta upp till kl 4 på morgonen, fester, myskvällar och musik are gone... So gone...
Men Good lord, vilka veckor.

Det började otroligt bra med Helsingborgsfestivalen. Vi kickade igång hela alltet med att jag och Alex skulle dricka liiiite vin i parken på torsdagen...
Sen blev vi hittade av Sofia med polare och det slutade med att det inte blev lite vin, utan ungefär hela boxen. Minns inte sådär jätte mycket från denna kvällen.
Vi ska iallafall starta band (igen)... Undrar om det är så jäkla bra att bestämma sånt när man är wasted.
Dagen efter däremot var mer nykter... Efter jag och Jenny varit med ungarna och åkt karuseller mötte vi upp Jessi och Sara för att se på Soundhouses spelning.
Alltid lika roligt och alltid bra musik. (och yes, jag fick min dos av Jovi...)
Efteråt gick jag o Jenny runt i stan, men Helsingborgsfolket har en tendens att bli mer crazy än vanligt under denna perioden, så vi gick hem... Eller, Jenny gick hem. Jag stack till Jessi för godisätande med tillhörande pratstund.

Så kom lördagen som hade blivit utvald till sommarens festdag.
Dagen började med att kolla på Life Untold med Jessi, syskonen och massa andra folk som finns i vår närhet. 
Kvällen kom och  jag, Sofia och några fler stack hem till syrran för att spela spel och förfesta. Efter några timmar och en del sprit, åker vi ner till stan för att se på Brandsta.

Japp, ni läste rätt, vi åkte ner och såg Brandsta. Det är en tradition sen många år att göra det...
Innan vi tränger oss in i folkmängden framför scenen ska vi hitta min mamma för att säga hej och jag tror hon ångrar lite att hon berättade för mig var de satt.
För helt plötsligt dyker där upp en hög med 4 småpackade tjejer som gör sig hörda på sitt egna sätt och vi lät folk veta att vi minsann kände min mamma... Som satt där med en hel hög andra (för mig okända) människor.
Efter ha skämt ut mamma och styvfar så drog vi fram till scenen...
Sofia och jag flippade ut totalt och jag tycker verkligen synd om människor som stod i närheten av oss. Vi sjöng med, stod o hoppade upp o ner och skrek: UUFFEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!, m.m.
Mitt i alltihopa blir vi hittade av Lowe, för det var ju så svårt o lokalisera oss... *harkel*. Men anywho, där kom hon med Tias, av alla människor. Så det blev värsta kramkalaset och på nåt sätt missade vi när grabbarna i Brandsta slängde av sig kläderna.
Sofia och jag var väldigt förundrade över detta... Det är ju liksom en del av höjdpunkten på nåt, lite halv sjukt sätt...
Efter konserten hittar vi vår öl som vi stashat hos mina syskon och gick sen för att säga hej till den underbara Uffe. Uppenbarligen hade han hört oss på scen... Eh, hoppsan...
Men folk visste vi var där iallafall. Och det är det viktigaste.

Kvällen fortsatte med toabesök hos Tias, mer drickande i parken. På väg mot fyllematen (Max) hittade vi även Kim, som jag inte träffat på år och precis där, när vi står o snackar med honom tar festivalen slut.
Och den slutar på det allra underbaraste sättet som finns. Med ett Bon Jovi-medley.
Yes, ladiees and gentlemans, I was in heaven. Kim pekade på mig och sa: "OOOH, precis som jag kommer ihåg dig!"
*wonderful*
Fyllematen var great... CC Hocock (smeknamn...) med medhavande pojkvän hittade oss för lite fylletjat innan vi alla skildes åt och gick åt olika håll.
Kom hem och var förjävligt nöjd med festivalen... Vad kan man mer begära än de äldsta, bästaste vännerna runt en, shopping, mat, fylla, party, musik och massa massa kärlek?

Dagarna fortsatte med utflykter med Jessi, shopping med småsystrarna, Q-time med sis (Alex), Wii-spelande, kräftkäkande och faktiskt en storm. =P
AH MER SEMESTER!!!

Nej, kanske ska ta det där jobbet som Uffes privata fotograf... Hade varit fest varje dag. ;)
Och, jag borde faktiskt göra som Paolo föreslog och göra en blogg på engelska... Jag har pretty intressanta saker o få ut i världen. ;)



Me and Fia...


Postat av: bitchen

vi spenderade HELA vår tid vid hårdrockstältet! ;) Vi fick se under Jeppes kilt (mer än vi ville dock) höllpå att bli ihjälstampade av galna långhåriga killar vid scenen, o raggade på av en uuuurläcker sak o hans urläckra bror! So yes, im happy tooo!!! :D:D:D

2008-08-18 @ 23:31:51
URL: http://valkyria85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback