Ett glas vin = 2 poäng...

Har fått för mig att jag måste bli mer fit... Beach 08 närmar ju sig med stormsteg.
Så jag har börjat laga sån här nyttig mat med massa fisk, grönsaker och käkar massa frukt. Jätte kul... verkligen.
(haha, vi nämner inte allt skit jag preggar i mig fortfarande...)
Och förra veckan fick Kim (Ragnar), Micke och jag för oss att vi skulle kolla hur mycket poäng olika matiga saker har på Viktväktarnas sida... Och med saker menar vi saker vi preggar i oss. 
1 glas vin har 2 poäng!! Och jag som aldrig håller mig till 1 glas vin om jag dricker det... Så jag är ju uppe i en hel del på en kväll. *darn...*
Hamburgare hade fler poäng än en pizza... Och gissa vad jag äter mest av de 2? Inte pizzan iallafall...
Så tänker jag efter lite och kommer på sen: "Men... kebabpasta då??" (det vi ungefär äter mest av på jobb)
Micke börjar skratta och säger sen: "125 poäng!"
Tyvärr kunde vi inte kolla upp om han hade rätt... För kebabpasta finns inte med på Viktväktarnas sida...
Lika bra... För det man inte vet, har man inte ont av. ;)

Kom ut i köket på jobb imorse för att hämta lite välbehövligt kaffe och hittar Theo (Mr Hälsokille på jobb).
Han berättar att man måste ha lite kaffe så här på morgonen och jag svarar att man behöver några liter kaffe. 
Theo säger att det ska jag inte alls hälla i mig. För då får jag bara ont i magen. Jaha...
Nej, jag fick rådet att dricka en kopp kaffe, och sen gå ut och gå en runda, samt göra lite armhävningar. Då blir man pigg.
Jag fnyser: "Du... jag kan göra 2 armhävningar på raken... That's it."
Han svarar: "Men om du gör 2 st armhävningar i en vecka så du fixar det, sen går du bara upp ett steg och gör 3 st veckan efter, och så fortsätter du så."
Jag tänker efter och säger: "Så... man ska inte göra som Sebbe tvinga mig göra. Alltså göra 25 st på raken?"
Detta tycker Theo är jätte roligt och tittar på mig: "NEJ! Kunde du ens röra dig dagen efter?"
Jag minns hastigt den smärta jag kände i DAGAR efter den lilla övningen/straffet/vad vi nu än kallar det, och skakar på huvudet: "Jag var döende... Jag svär, aldrig mer..."
Nej, så för alla er otränade människor out there: GÖR INTE FLERA STYCKEN PÅ EN GÅNG! OCH SLÅ INTE VAD!
Det går bara rent åt helvete...

Carpe Diem-grejen går vidare.
Sara och jag har kommit på att vi är otroligt patetiska eftersom våra sängar delas inte av män... Utan av våra små kära katter Jovi (min) och Shot (Saras).
Så Sara tycker vi ska sätta in en annons i HD för att fixa detta:

"22 (23) årig tjej med katt söker liv. Endast svar med foto besvaras. Skriv till "Desperat Katt-spooner"!

Undrar hur många som hade svarat... Och undrar hur många av dom hade varit perversa creeps som kollar på vuxen filmer innehållande bl a åsnor... *ryser* NEJ, den idén skippas...
Så andra tankar börjar ta form i huvudet... Lite mer allvarliga då än annons idén. ;)

Vi har även satt våra oss själva och våra kära föräldrar i respektive fack.
Jag, Sara och Sandi är Danish Dynamite.
Pappa Alf (min styvfar) och Pappa Leif (deras pappa) som är svenskar och alltid kommer med goda råd är:

Swedish Sensation!

Våra mammor som har olika nationaliteter, deras mamma är dansk och min mamma är stockholmsk, är:

Mommy-DiviSion! (D=Danmark, S=Sverige).
SKIT BRA! Brilliant! (och alldeles för mycket fritid......)


Idag fyller Elle år! Hon blir 22... Aaaah minns den dagen jag fyllde 22 år. Hade värsta åldersnojjan...
Men Elle hade inte det... Hon tyckte mest det var patetiskt att hon inte fått några presenter.
Well, det får hon fan skylla på mamma för. Mamsen kunde gott hållt inne ungen i 5 dagar till så man har pengar att köpa för när hennes födelsedag kommer... Inte smart att fylla år 5 dagar förre löning.
Anywho! GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, ELLEBELLEBI!!!


image63
Födelsedagsbarnet... (paparazzin var efter henne, she was scared... OK?)


Så... Nu avslutar vi med lite Msnsnack a la Maria och Sara:

Jag och Sara lär oss av Cat på jobb hur man är en English Lady... Det går sådär:

Jersey (jag) säger:

*försöker hålla mig i detta allvarliga snack, men det går dåligt*

Valkyria (Sara) säger:

Hålla dig??? Don't pee yourself dear! Go to the loo!!!!

Hurry hurry! We don't want an accident!!!!

Jersey säger:

SARA FRANK LAEBEL

Valkyria säger:

O no...? Didn't you make it...?

Jersey säger:

HAHAHAHAHAHAHA

Valkyria säger:

Hmm... Get some paper then, dear....

Jersey säger:

Well, thanks a lot, darling. But I'm a lady and Lady's don't do it like that.

And when we fart it smells like roses

Valkyria säger:

Are YOU a lady??? Ooooo no dearest, that is NOT how the cookie crumbles. You are a bitch. Don't try to hide it, it will only get worse...

Jersey säger:

I am... not a... bitch... I'm a pure laaady

Valkyria säger:

PFFFT!

Off course you aaaaare...

Jersey säger:

Well thank you... Don't be sad. It's just not your cup of tea.

Valkyria säger:

O no, I'm proud to be a bitch. THAT is my cup of tea!

Jersey säger:

Mmmhmmm, I sit with my legs crossed and you sit like HELLOOOOOOOO

Valkyria säger:

HAHAHA! typ! bring it stuuuud! *asg*



Man vet att man tittat för mycket på Greys Anatomy när man börjar göra så här:

Jersey säger:

JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR! *skrattar så tårarna rinner*

Valkyria säger:

Hihihhihihiiii!

Jersey säger:

*torkar tårarna* Vänta... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHA

Valkyria säger:

Jag lyckades.... My work here is done!

Jersey säger:

*döende på golvet*

Valkyria säger:

BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP!

Valkyria säger:

CLEAR!!! *pang*...

AGAIN!!! CLEEEEAR!!!! *wiiiiiiiiiiiiiiii PANG*


Alive..?

Jersey säger:

Jag hade nästan slutat och så gör du så!! *dör igen*

Valkyria säger:

ALRIGHT!!! SHARGE TO 500!!! CLEEEAR GOD DAMMIT! CLEEEEEEEEEAR!!! *wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii PAAAAANG*

Jersey säger:

*still cardiac arrest*

Valkyria säger:

She´s gone... Time off death: 23.05.....


Cover her up!!!

Jersey säger:

*död*




3 månader, 4 veckor och 1 dag kvar to One Wild Night!!
Postat av: zalina

WOW det va det längsta inlägg jag sett hittills :) jobbigt det där med poäng! :/ jag försöker "banta" lite fint.. haha men vräker i mig mer än någonsin just nU! god natt :)

2008-02-21 @ 00:39:18
URL: http://zalinakarlsson.blogg.se
Postat av: bitchen

*ASG* DU GLÖMDE BORNHOLM-SOLDATERNA i din "carpe-diem" thingy... :D *droooooooool* hehehehe!
åldersnojja... ja *suck* min 22-årsdag var hemsk. Isch... *ryser*
Heja MSN!!! :)

2008-02-21 @ 00:48:49
URL: http://www.valkyria85.blogg.se
Postat av: Elle

Haha, ni e fan inte kloka nån av er.
Måste du ha just den bilden. Ser ju rätt knäpp ut på den, haha..
Knaspacket e du.

2008-02-21 @ 12:19:24
URL: http://www.ellebell86.blogg.se
Postat av: Babbi

Vem dog på grey's anatomi!?!?!? Jag missa det >

2008-02-26 @ 08:27:23
URL: http://babbilund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback