Incoming ball!!

Sicken vecka... kommer bli ett långt inlägg...

Var och turade med en del från jobb i fredags... Det var ju... intressant är nog rätt ord. (bilder finns längre ner)
Vi hade skit kul, drack massa drinkar, pratade och hade det allmänt trevligt tills det att gungningarna på båten (det var en klass 1 varning utfärdad) började göra sig lite väl påmind för en del.
Kvällen slutade ett tag efter det...

Vaknar dagen efter av att mamma ringer mig och kör upp mig ur sängen för att storhandla.
Vi åkte och beställde begravningskransar till Thomas och hennes chef först... Jag valde Thomas krans... Med cerise blommor och en fin liten text. =(
På kvällen hade jag och Jessi tjejkväll med middag och film. Vi såg Candy med Heath Ledger...
Var ju tvugna och hylla killen lite och filmen var helt ok...

Igår var jag, Robin, Kim (Ragnar), Stoffe, Alex och John iväg och käkade på kina-resturang för att fira av Robin som flyttar till Norge på lördag.
Det är inte lätt att vara ensam tjej bland ett gäng killar, så det är en otrolig tur att man är så härdad som man är. ;) 
Har kommit på att Kim är sjukt rolig!
Han berättade om att ibland blir Robin lite introvärt, småler och tittar på mig när han är på jobb, när han egentligen ska ta samtal... Och han har nu kommit på vad Robin tänker på när han gör så...
Så Kim förklarar, ganska allvarligt: "Jo, han ser Maria (jag) framför sig springandes i slowmotion över en grön äng med blommor och han springer mot henne i slowmotion och ler och ropar: Jaa Jaa Jaa! Sen kommer helt plötsligt Riikka (projektledaren som säger till Robin att ta samtal) upp från ingenstans och säger i slowmotion: Roooobiiiiiiiiiiiin!! Roooobiiiiiiiiin! Och då blir den gröna ängen helt grå och Maria försvinner..."
Jag skrattar så mycket att jag får kramp och Robin svarar inte emot utan ler bara vilket gör det ännu mer roligt.
Alex är sen otroligt snäll och ska informera mig om mina friterade räkor... Uppenbarligen sköljer man inte ur tarmarna på räkorna innan de tillagas så allting som fanns i räkan från början finns kvar när man äter den...
Well, GEE THANKS, MAN!
Kändes mer som att delta i Fear Factory med att äta de räkorna än att vara på restaurang efter den fina beskrivningen...
Kvällen fortsätter sedan hemma hos John med ett par öl tills folk börjar droppa av en och en och till slut är jag och Robin de sista där... Vi ger till slut också upp och går hemåt och pratar...
Det slutar med att jag kommer hem när klockan är över 2 på natten...

Så det var ju super kul att gå upp imorse... ;)
Åker till jobbet tidigare för att köpa Robins present, eftersom det var hans sista dag idag. Det blev en jätte snygg silver kedja (armband). Han tyckte jätte mycket om den, så jag lyckades även denna gången... ;)
Dagen fortsätter med massa redbull, trams och stormvarningar... När kvällen kom hade vi inte så där jätte mycket och göra och som alltid går det lite vildare till på kvällarna...

Det började med att jag satt i köket och läste i nån skvallertidning när Micke kommer ut med ett vattenglas i handen. Han ställde sig och höll glaset över mitt huvud som i ett hot om att innehållet skulle hamna över mig.
Jag läste vidare, eftersom Micke aldrig gör allvar av sina hot, och sa nåt i stil med: "You're all talk, no action."
Ni tror inte han verkligen häller vattnet över mig denna gången?! JO! Har nog aldrig flugit upp ur en stol så snabbt förut...
Lite senare får jag nog av hans kommentarer och ska visa vem som bestämmer... Det ska ju då sägas att jag når upp till bröstkorgen på honom, så det var dömt att misslyckas. (vilket Sara försökte säga...)
Så det slutar med att Micke svischar upp mig i famnen, kicking and screaming, och sätter mig ner på en hurts med orden, flinande: "Det är ingen idé att du ens försöker..." (eh nej... uppenbarligen inte...)

Vi har även övergivit gummibandskrigen och istället flyger det bollar över avdelningen. Inte lite heller utan folk tar verkligen i för kung och fosterland när bollarna ska iväg. *brilliant*
Vi borde börja skrika: INCOMING BAAAAAALL! för att varna, men nej... Det bara händer när man minst anar det.
Alex fräste iväg en, ivrigt påhejade av SARA (ni vet hon som ska föreställa vara en av mina bästa vänner), som träffade mig ganska hårt på benet, vilket jag gjorde mig lite sur och jag slängde väl tillbaks den med en hel del kraft...
Kvällens lekar slutar med att Micke, precis innan han ska gå, sätter fast TEJP I MITT HÅR! Och medans han lämnar avdelningen försöker verkligen Sara hjälpa mig att få loss skiten.
Det går inte och Sara säger: "Jag tror vi måste klippa av det..." DET går inte jag med på, så jag ungefär sliter av tejpen och en stor TUSS av MITT HÅR!
Men han har och vänta sig... Den jävla fuckern...

Fest på lördag!! Danish Dynamite är återförenade!! *studsar*


image53
Kim, jag och en skyddande Alex på turningen...


image54
Jag och Vicki


image56
Gabbe och jag med nån konstig min....


image57
Rob njuter av drinken... ;)



4 månader, 2 veckor och 5 dagar kvar to One Wild Night!!

Postat av: bitchen

jag kan SÅÅÅÅÅ se den där ängsbilden framför mig!!! *asg ihjäl mig*
och for the record: jag sa till maria flera gånger om att kaxa med micke. jag har kommit på att killar som är större än mig ska man vara SNÄLL MOT! så därför är jag o micke nu åstorpsbor/smink- buddies! :D and THATS the way the cookie crumbles... ;)

2008-02-01 @ 00:57:55
URL: http://www.valkyria85.blogg.se
Postat av: Maria

HA! Jag är äldre än honom, han borde lära sig att respektera de äldre. *asg* Riiiiiight, that will happend!
And for the record: HAN BÖRJADE!

2008-02-01 @ 01:08:50
URL: http://newjersey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback