Kärleken kommer och går men äkta vänskap består...

Så sant som det är sagt...
Mamma2 sa det nyss. Hon skulle försöka övertala mig till att flytta till Stockholm nu när Alex (syrran) flyttar ner.
Alex har redan förklarat för mig att det finns inte en chans att jag ska göra det när hon äntligen flyttar ner igen. Så den planen föll liksom lite och det tyckte mamma2 var otroligt elakt gjort av min kära syster.
Jag kunde ju till och med få ärva Alexs kompisar, men det tackade jag Nej till. Missförstå mig inte, hennes kompisar är jätte schyssta, men... de är inte mina vänner.
Jag har Jessi, Sara, Sandi, Robin, m.f, här nere... Och det är DOM som är mina vänner.
Men ja, sen får vi se hur den där jäkla auditionen går... Man kanske blir satt i Stockholm... Vem vet?

Måste ju nämna min bordskamrat Stoffe också, i vanlig ordning.
Vi har vårt interna krig... Bon Jovi vs Iron Maiden. Ja, alltså Järn Jungfruarna... Bara det är ju ett coolt namn... *harkel*
Så igår tänkte jag kolla hans musikkunskaper inom rocken, aka: retas med honom, så jag frågar: "Stoffe, vem är Slash?"
Han stirrar på mig: "Vad då?? Tror du jag är dum i huvudet?! Klart som fan jag vet vem Slash är!!"
Jag flinar: "Vem är han då?"
Stoffe ger mig en av de där killer blickarna jag blivit så van vid: "Gitarristen i Guns'n'Roses såklart! Jag är väl för fan inte dum!!"
Jag: "Ok ok, bra... Vem är Gilby Clark då?"
Stoffe tänker och säger sen: "Det vet väl fan inte jag!"
Jag ler, lite sött: "Nähä... ok... Gilby Clark är den andra gitarristen i Guns'n'Roses..."
Fick mig en liten smäll pga av det, men jag vann faktiskt. *mohahahahaaaa*
Ännu en underbar dag på jobb... ;)

Idag har jag inte gjort någonting, var ledig.
Jag skulle fikat med Alex, men uppenbarligen glömde hon bort det... Kändes ju fint, så det sket sig.
Och nu är det en storm på väg in så det är en varning om att inte gå ut, om det inte är nödvändigt. Och jag ska ändå jobba helg så...  Nu sitter man här.

Men självklart hittar jag och Sara sätt för att tiden ska gå lite snabbare...
Så vi sitter och pratar killarna i vårt liv och Richie Sambora... Jo, Sara pratar om Sambora nu hon också.
(Welcome to the dark side...)
För hon har kommit på att denna mannen säger otroligt bra saker som är så VI att det är sjukt.
Och det är verkligen såna saker som vi skulle kunna säga utan att tänka oss för... Skit bra.

Nästa vecka är det utgång på fredagen med jobb. Vi ska käka smörgåstårta på jobbet och sen tura med Aurora.
Sen ville David att vi skulle sticka till Manhattan i Helsingör.
När danskarna (vi) fick veta detta utbrast det ett stort: HELL NO!! över avdelningen... Vi vägrar sätta våra fötter där en gång till efter vad som hände där sist och för att det är ett jäkligt tråkigt ställe.
Så där får fan folk tänka om... Annars kan svenskarna festa i Danmark, så festar danskarna i Sverige. ;)
Eller så hamnar jag någon helt annanstans... Vi får helt enkelt se vad som händer. ;)


Dagen citat: Screw that! *Richie Sambora-rörelse*




image49
Gilby Clarke... ;)


5 månader och 1 dag kvar to One Wild Night!!

Postat av: bitchen

ehm... SQUEEEEEEZE ME??? det var EN kommentar Sambora sa som lät bra! EN!!!! ONE!!! 1!! det gör inte att jag "pratar om sambora hela tiden"! :P hon ljuuuger! ;) haha!

2008-01-19 @ 00:11:29
URL: http://www.valkyria85.blogg.se
Postat av: Maria

Vill du att jag kopierar msn loggen?? ;) hahahahahahaha

2008-01-19 @ 00:14:13
URL: http://newjersey.blogg.se/
Postat av: bitchen

...and btw: SCREW THAT! ;)

2008-01-19 @ 00:14:54
URL: http://www.valkyria85.blogg.se
Postat av: sandrafrånbanken (eller ja .. tidigare asså)

Vad är det för audition?
Vad har jag missat?!!

2008-01-19 @ 11:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback