Recensioner...

Fuck va jag kan irritera mig på recensioner...
Visst, visst... Jag har också läst, lyssnat och följt dessa människor som skriver dem, men egentligen... Kan en ensam människa bestämma hur bra en konsert eller skiva är?
Att just den konserten eller skivan ska bli för evigt dömd av en människa som kanske inte ens gillar den musiksmaken och kanske till och med hatar bandet/artisten....
Låter inte riktigt rättvist... 
Ett inbitet InFlames fan ska kanske inte recensera Josh Groban eller Britney Spears. Funkar liksom inte... Iallafall inte i mitt huvud och nu säger inte jag att ALLA recensioner skrivs av one-way-människor.
En del gör faktiskt ett jäkligt bra jobb.

Men t ex... Lenny Kravitz spelade på Sofiero för några dagar sen. Fick pretty kasst betyg av någon tidning.
En person tyckte detta och då stämde uppenbarligen det...
Min kompis Paolo var på den konserten och tyckte själv den var jätte bra och han hade bara hört positivt runt sig när han lämnade parken. Han blev lite förvånad över att jag sa: "Ja, jag hörde att den fick skit kass recension..."
Vi började diskutera det och jag märkte att jag hade direkt tagit till mig vad en annan människa, som jag inte ens känner, hade skrivit och ungefär redan bestämt mig om den saken.
Så kan man väl inte göra? Jag var ju inte ens där...

Lite senare idag var jag inne på Aftonbladet och hittade en recension av Poisons framträdande på Sweden Rock Festival som var nu. Jag älskar Poison och kunde tyvärr inte åka och se dem, så självklart går jag in för att läsa den.
Jag ångrar lite att jag gjorde det. Grymt dåligt...
Först beklagas det över att Poison gick på scen 20 min försent... Eh, ursäkta, det är ju inte värre än Guns & Roses 2 h förseningar för några år sen. Så farligt är det väl ändå inte.
Sen fortsätter han med: "Skulle man vilja umgås med de där leendena?"
Oj, hoppsan, och här sitter jag och tror att det ska handla om musiken? Inte hur personerna i bandet ser ut... Eller har jag fel?
Och sen avslutar han med: "Varför spelar man gitarrsolo om man heter CC Deville?"
För lätt svar på den: För att han är just CC Deville.....
Gör det bättre själv, killen... Jisses... Irriterar mig som fan på sånt.



Bret Michaels, sångaren i Poison...
Postat av: Therese

Poison är ett av mina favoritband, yeah baby!

2008-06-10 @ 11:37:29
URL: http://thereseel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback