Magiska blommor...

Oj, nu har man inte skrivit på ett tag... Har nog hänt en del sen sist.

Blev förkyld i 3 veckor and it was hell. Varenda dag vaknade man på ett brutalt sätt med igenkorkad näsa, ont i halsen, huvudet kändes som att det vägde ton och var dag var det en SURPRISE om man var feberfri.
Och inte nog med det... Mina underbara vänner mobbade skiten ur mig för att jag var sjuk... Det är riktiga vänner det... ;)
Efter 3 veckor var jag måttligt trött på skiten och ringde läkaren som beodrade in mig direkt. Det slutade med 3 olika mediciner som jag ska ta i 5-6 veckor. Nämen va freaking underbart då! *ironi*
Mår nu bättre, känner mig en aning drogade och trött... Men inga hemska uppvakande.

Förra helgen var jag och Jessi ute i Ekeby (jaaa, ni läste rätt) på en liten musikfest. Jons band Soundhouse och sen skulle även Partymys skulle spela.
Ooooch då blir jag faktiskt dålig igen. Så jävla typiskt. Vi hade längtat hur länge som helst och så blev det så där förjävligt.
Men Soundhouse var precis lika underbara som alltid och Partymys körde massa goa låtar bl. a ett Bon Jovi-medley. Och då är man ju redan inskriven i Hall of Fame, enligt mig. ;)
När det 3:dje bandet All-4-1 började spela ville jag bara hem och en stund senare satt jag och Jessi nere i ljudbåset med Jon, jag hängandes mot väggen.
Sen åkte vi faktiskt hem...
Jessi är världens underbaraste vän och hon är nog ännu mer underbar när man är sjuk. Kramar och gos för att man ska känna sig bättre. =)

I lördags var det jobb som gällde och sen mötte jag Alex (sis) på Väla för lite fika och shopping. Vi köpte faktiskt likadana klänningar. *S* Skit snygga, kakigröna från H&M.
Vi hann även springa upp och säga hej till Sara som jobbade på Claes i helgen... Mycket skratt och flams.
När vi kom hem till syrran satte vi ihop bokhylla (vi är bara så jävla bra) och sen blev det kebabrulle/pizza, Körslaget och sen även Mariocart.
Mariocart är verkligen hur roligt som helst! Ni som inte spelat det: GÖR DET!

Igår, (söndag) väcktes jag av Sandi som satt på jobb med faxproblem...
Ibland blir jag amazed av mig själv. Jag lyckades supporta henne, fortfarande halvsovandes, igenom nåt tekniskt! HA, vem kunde trott det, liksom... Ja, inte min IT avdelning iallafall... Men jag är nog inte så oteknisk som folk tror. ;) Efter det var det ingen idé att somna om igen, eftersom Jovi (katten) nu var klarvaken och stod och skrek efter uppmärksamhet...

Dagen fortsatte med att jag stack hem till Jenny för att leka lite med Saga så Jenny kunde få lite lugn och ro. 
Vi plockade massa tusenskönor och gick sen på jakt efter Magiska blommor.
Ni vet dom där vita, fluffiga sakerna som man blåser på och så blir de till små vita frön som flyger iväg... Hela hennes ansikte lyste upp varenda gång vi hittade en. *ler* Så extremt oskuldsfullt och sött...
Vi satt även i sandlådan och "bakade kakor" och "lagade mat" och grävde hål i ett par timmar. Jätte skön söndagseftermiddag och när vi gick in igen var Saga inte alls trött utan det var faktiskt Tant Mia (that would be me) som var helt slutkörd (medicinerna har nog nåt med det o göra också...).

Nej, nu väntar kudden och sängen. Ny dag imorgon...



image70
Magiskt...



1 månad och 2 veckor kvar too One Wild Night!!


Postat av: Elle

ÄNTLIGEN!! Har längtat efter ett nytt inlägg..

2008-05-06 @ 10:09:41
URL: http://ellebell86.blogg.se
Postat av: Therese

Förkylningsdroger är bäst!

2008-05-06 @ 22:30:17
URL: http://thereseel.blogg.se
Postat av: Marie

Jag ska få träffa dig i sommar *skuttar runt av glädje*

2008-05-08 @ 18:58:48
URL: http://marieguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback