Europe, Almost Unplugged...

Införskaffade Europes nya skiva Almost Unplugged, Live at Nalen, igår. (nopp, svenska inspelningsplatser låter inte lika coolt...) ;)
De spelade in konserten de gjorde i Stockholm i Januari i år. Och den är så jäkla bra!

Självklart finns där klassikerna som Final Countdown, Superstitious, Dreamer och Rock the night, men jag har aldrig hört Final Countdown spelas på det här sättet.
Den går ju att göra akustiskt! Självklart kan Joey Tempest inte sjunga som han annars gör på den låten, akke och allt, men han ändrar om den perfekt.
John Norum, en del gillar inte hans gitarrspel men jag gör det, spelar precis som man förväntar sig att han ska. Alltså, han håller sig till det som låtarna ska vara.

En surprise på skivan är att de gjort en cover på Pink Floyds Wish You Were Here, min favorit Pink Floyd låt.
Gör den bra, fast jag hade kanske velat att de la in något i den som visade att det var dom som spelade den. De spelar den faktiskt ganska så exakt som Pink Floyd gör.

Skivan är även dedicerad till Michelle Meldrum, John Norums fru, som gick bort hastigt i maj i år.









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback