Europe!!

Veeet att det var över en vecka sen jag såg dem... Men har varit riktigt körigt på jobb så orken till att blogga har inte riktigt funnit där...

Åkte som sagt upp till Göteborg förra fredagen med Kenny efter en lång stressig dag.
Jessica och Jon åkte upp själva eftersom vi skulle träffa Kennys kompisar först. Planerna blev lite ändrade när vi kör upp så vi stannar i Kungsmässan för en shoppingrunda innan vi åkte vidare för avhämtning av mat och sen till Åsa.
Käkar lite snabbt, sminket på och sen får vi springa till Spårvagnen... Hatar Spårvagnar... Har nog lite fobi för dem efter Kroatien... *ryser*
Klarar persen iallafall och vill vid det laget bara hitta Jessi... som vi efter den del letande till slut hittar med Jon och hans 2 vänner...
En massa trams, snack och incheckande av Guitar Hero-tävling senare kommer ÄNTLIGEN Europe.
Jag och Jessi sitter uppe på kravallstaketet som går runt ljudbåset så vi ser över alla andra... Vilket var ganska skönt eftersom vi är ganska små...

Europe kör igång hela konserten med deras nya singel: Last look of Eden. Som jag inte hört förut, men som jag fastnar för direkt.
Sen körs det en del gamla låtar varvat med nya som jag inte känner igen så där jätte mycket eftersom jag inte engagerat mig i deras nyare skivor förut.
Men när de gamla klassikerna körs så är det total lycka. Rock the night, Carrie, Ready or not, Final Countdown, mm.
Favoritmoment var när Carrie kördes... Där satt jag högt upp på ett staket och såg allt, sjöng med i en av låtarna som alltid kommer vara en favis. På refrängen sjöng hela publiken (hörde att där var över 75,000 personer) med och strålkastarna sken ett vitt ljus över oss...
DET var en känsla om inte riktigt går att beskriva... Var någon ett av mina absolut lyckligaste moments hittills.

Läste någon recension någon dag efter där Europe blev lite så där halvt sågade vilket jag absolut inte förstod....
Joey Tempest ska ha kred för att hållt igång på det sättet, springades över hela scenen + hans röst hade visst blivit bättre sen förra turnén (enligt Jon)...
Och det rockade fett som fan. Ska lätt köpa deras nya skivan när den kommer och se dem när de åker på turné.




Heaveeeen...






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback