Remember, remember, the 5 of november...

Idag har jag haft en ganska kass dag.
Kunde absoluuuuut inte somna igår kväll så vid 4 i natt snarkade jag äntligen fridfullt. Men i och med det föll hela min plan att gå upp klockan 9 på imorse... Så jag vaknade vid ungefär halv 12. Det var ju några timmar försent.
Imorgon ska jag upp tidigt och gå till läkaren... Nervöst? You bet! Tycker jag är hos läkare alldeles för mycket för min egen smak. Och jag tycker aldrig det blir nåt positivt sagt...
+ På tisdag ska jag ta vaccinationssprutan mot svininfluensan. YES! Jag som älskar sprutor! *ironin dryper*
Har valt att ta den eftersom jag har människor i min närhet som absolut inte får bli sjuka + jag jobbar med massa människor. Så det är lika bra...

Men pratade med Vickan (den andra "militärfrun") i eftermiddags på msn. Och det känns alltid bra att prata med henne för man får bort en del av Kosovo-deppigheten... för den suger.
Vi bestämde att vi skulle åka upp på medaljceremonin när våra män kommer hem i april. Vickan tyckte att upp ska vi om vi så ska cykla!!
Ehm, jag tycker ju självklart att vi tar en av bilarna upp... Finns en risk att vi annars missar ceremonin eller die trying...

Vi har även kommit på en utmärkt idé för att fixa leaven. Leaven är kortad för att där inte går något flygplan tillbaka den dagen de skulle ha åkt... Så vi tycker att de kan ju bara åka en dag senare. Och vi förstår verkligen inte varför personerna som bestämmer inte kommit på detta själva...
Självklart kommer det ju inte bli så... För varför skulle det vara lätt för oss som är hemma?
Yes, är fortfarande väldigt irriterad över det...
En till sak vi kom på var att jag borde bli befäl så att det kan bli någon ordning på saker och ting inom försvaret gällande anhöriga...
Så jag kanske ska tänka på att söka till officer programmet. Har ju varit inne på det spåret förut och testen fixade jag ju...
Tål att tänkas på...

Annars har det inte hänt så mycket... Släpade mig bort till brevlådan och postade breven till Kenny.
Pratade med Kenny... Men det var nog en dålig dag för det också.
Vem sa att det skulle bli lätt och problemfritt... Usch... :(
Det är tur man har sin mamma som man kan ringa och ösa över allt på.

Men nu ska jag nog försöka hälla i mig massa te så jag blir lite tröttare. Ska upp om 7 h... Och det går ju inte så bra för mig på morgonen just nu.
Och imorgon kommer bli en bättre dag. *tankens kraft*







Postat av: zuz/bollplank

älskar dig gumman alltid här för dig!

2009-11-06 @ 00:06:07
Postat av: Kitte

det löser sig alltid, MEN ÖHH SKA DU TA SPRUTA.. kollar rädd

2009-11-09 @ 13:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback